Äventyr

Nu e jag hemma igen efter mitt o Helles äventyr.
Det började med att jag mötte upp henne i stallet där vi tog in och gjorde iordning Bosse. Sen packade vi ner alla saker i vagnen och begav oss mot SRK. Han skötte sig jättebra och han var hur cool som helst. Han brydde sig inte om Bergsbydammen eller alla bilar som racade om. Det tog 1 timma prick till ridhuset. Vi travade ca en kvart av det. När vi kom fram ställde vi in honom i en box och gav honom lite hö och åt själva.
Sen sadelade vi honom och Helle red honom i ridhuset. Lite volter och travbommar. Hon "hoppade" även ett litet hinder. Han skötte sig bra och hon red typ en halvtimma.
Efter ritten fick han stå och återhämta sig ett tag (fast det inte var så jobbigt ;)) medans jag o Helle fikade.
Sen selade vi på och begav oss hem till Innervik igen. Han skötte sig lika bra på vägen hem som dit. Det blev lite mer trav och en galopp i uppförsbacken så det tog bara 50 min hem.
Vi höll på i 5 timmar och det var sjukt kul! Måste göras om :D

Bilder i det underbara vädret! :)

Bergsbyvägen


Stannade på Shell och tankade


Ridskolehästarna fick spel då vi kom travandes


Maten serverades i lådor mitt på stallgången


Vi fick fartböter


Mästerkusken och mästergroomen


Vädret var UNDERBART! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0