Ojoj :)

Idag var första dagen med pollarna själv. När jag kom til stallet så bytte jag bort lilleman mot queen och samba. När vi tagit ut dom flesta hästar så sadlade jag rate och vi for ut på en timmes tur i skogen. När vi skulle korsa vägen så vägrade han gå över och stannade mitt på vägen. jag  fick panik och tänkte då att om det kommer en bil nu så blir vi på körda! Jag gav honom en dutt med spöet i panik och han stack iväg. Efter ett tag lyckades jag få honom att lunka och vi travade uppför backen och sedan vände vi vid ravinen. På vägen tillbaka så fick han damp och for iväg med med i uppförs backen. När vi kom längst upp så stannade han och sedan gick det bra hela vägen hem ;)
När jag kom tillbaka så gjorde jag klart i stallet sedan kom pappa o hämta mej.

Grattis Helle, en av travets talanger! :) Lycka till!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0