Trav

Ojoj vilken dag. Har så mke att berätta.
Det började med att vi lastade på Rate och for sedan mot Ume. När vi kommit till Sävar så börjar det tjuta och en knapp börjar blinka så vi stannar av tvärt men kör sedan vidare. När vi kommit fram till Umåker så lastar vi ut Rate och går sedan o äter. Jens värmer och han säger att han tycker Rate känns lite framhalt men det kunde inte ha varit mke och det måste bara ha varit nått tillfälligt då vi inte märkte nått.
I loppet får han en helt godkänd start, han tar sig till tredje utvändigt och när Jens lagt sig i en bra rygg så går dom ner och helt plötsligt ligger han i dödens...Inte bra! Det gick 14 första 500, 15 första 1000.
Han ligger i dödens ända tills upploppet då han inte orkar mer men kämpar på bra så han går i mål som 6. Bra för att vara årsdebut :D
När vi sen kollar på resultatlistorna så har han kommit 5! Den som kom 5 blev diskad över linjen :D:D

När vi skulle hem så ville inte morfar köra Rate i transporten ifall bilen skulle stanna mitt på E4 så vi skickar han med Backa Gård, mamma o morfar far med släpet och jag åker med Jens för att ta emot Raten där hemma.
Jag får ett samtal om att bilen har stannat så dom tar av släpet och lämnar det på en P-ficka så att Frisk kan hämta upp den.

Nu har vi iallafall kommit hem och allting har ordnat sig.

Juste: Det blir så att jag kommer att fara till Enköping redan på Lördag. Jag ska försöka åka med någon skelleftekusk till Ume sen ska jag få åka med Tarzans bil till Enköping :) Perfekt!
Dock missar jag ÖppetHus på dansföreningen men det e smällar man få ta!

Pussokram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0