Regn, regn o mera regn!!

Gick i skolan till typ 11 idag :)
For direkt till stallet jag bytt om eftersom det såg ut att komma regn. Tog in Rate och sadlade och for ut.
Skrittade längs bilvägen och for på rakbanan, han blev ganska peppad när han kom dit men eftersom jag fått order att bara skritta fick jag hålla honom...stackarn!!
Red till stugan där morfar och mormor va. Pratade en kort stund och for sedan skogen hem. Provade trava i backen men han for i galopp. Blev sur på honom och provade igen drev lite mer än förrut och sa till honom. travade han :D
haha, söt poa!
När jga kom tillbaka till stallet tog jag hand om honom och la på ett stalltäcke, eftersom det såg ut som om det skulle komma regn, och släppte ut honom. Just då jga släppt honom började det droppa. Gick in i stallet och pratade med Malin och då började det ösa ner. Stackars Malin, skulle just ut o rida! Gjorde klart i stallet och då spöregnade det..tog in rate för att jag tyckte synd om honom och la på honom ett fleecetäcke för att hon skulle få torka. Fortfarande spöregn...
Pratade lite med stallfolket och sedan hämtade morfar mej.
Jens skodde Fantomen idag runt om, eller Esset som endel säger, och det gick bra det lilla jag såg :)

Fredag: Tävling Skelleftetravet! Lopp 1           Kom o kolla!!! :)

Kram!!
 Fantomen som föl!

 Stugan <3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0