Skunk??

Igår red jag Rate... for till stugan på morron eftersom jag var ledig :) Red sandvägen men när jga kom till bommen såg jag nått skumt djur, den blev förbannad o reste rygg åt oss. Rate blev inte rädd men jga fick panik o vände.... Inte kul att bli attackerad av ett skumt djur inte. Red istället storängesvägen en bit och Rate var hur tjurig som helst, ville inte trava! :O
For sedan rakbanan och skrittade nästan längst bort sedan vände jag o Rate for i full trav hemåt! :) haha 
Red sedan hem o släppte ut poan. Jag hade lindat Rates bakbven eftersom han har sår så han hade blåa bakben :D haha
Ska nu prova ett rakt bett så att jag kan hålla honom..... :) Satt på altan o pratade med Roger och förklarade det där konstiga djuret. Kom fram till att det var en grävling :O Han trodde inte att det fanns grävlingar i stugan men då ringde morfar Kove, för att han vet allt, o frågade o det visade sig attd et var ju så :)
Grävlingar e mke större än jag trodde :)
haha
Nice ridtur!!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0