Jo Tjena!

Jaha, idag blev det ridning igen. For på morron och red ned och tänkte skritta ryssbrännavägen men hann bara en liten bit från rakbanan då Rate tvärvände men han stack inte så jag vände honom igen och tänkte fortsätta men det tänkte inte han!
Han stod helt stilla och tillslut började han backa. Tjurig som jag e så lyckades jag få honom att fortsätta gå men när vi kom till korsningen mellan sandvägen o storängesvägen så tvärvände han igen. Jag försökte få honom att gå frammåt men tillslut hoppade han istället ner i diket. Blev då riktigt tjurig så jag red tillbaka till stallet och hämtade ett spö!
Red sedan mot sandtaget men när vi kommit ut på bilvägen började han bråka igen och då vände jag eftersom jag inte ville bråka då det kom bilar. Vände sedan igen och han tjurade men jag lyckades få honom att gå frammåt!
Kom fram till att jag o Rate e ganska lika.
Båda lyssnar jättebra då man får beröm men lyssnar INTE då nån säger till en.
Båda e väldigt tjuriga o envisa som bara den! Hahaa

Ska nu gå och sätta blommar på midsommarstången eftersom det e MIDSOMMAR ifag :D:D:D
Pussokram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0