Han måste ju få springa..

Idag for jag o mamma till stallet där morfar väntade. Vi tog fram vagnarna och sedan fikade vi. Morfar körde lilleman och jag o mamma körde raten. Vi körde ner mot bersbyn och det gick jättebra. På vägen hem så blev rate väldigtpigg och mamma var tvungen att ta in händerna in i stropparna...I uppförsbackarna fikc han ta i men sedan ska han ju skata ner men han var taggad!! ;)
Vi skrittade nerför stora backen och sen ville rate springa så vi försökte få honom i trav men han BARA passade, så mamma gav honom tömmarna men då for han iväg som ett spjut.
Han hade bara två farter idag, pass eller tävling!! När vi bestämt oss för att skritta resten hem så säger mamma:

-E du deppad?
-Självklart, så här mke skrittar man bara om hästen e konvalescent.
-Dina hästar behöver få LÄRA sig skritta...
-Konvalescenter...

HAHA Klockren!!! :D

Tog med kameran i rockarden men fick inte så bra bilder då jag inte kunde se vart jag siktade för hjälmen tog i :(





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0